Vanity card #1: Ordinary life is pretty complex stuff

Ideea de „Vanity card” mi-a venit de la un tip pe nume Chuck Lorre. Este producatorul unor sitcomuri precum Dharma and Greg si Two and a Half Men. Ce face dl. Lorre este ca la sfarsitul fiecarui episod, isi pune niste impresii generale despre viata si toate cele, imediat dupa credits. El le-a spus acestor mici snippeturi in mintea sa: „vanity cards”. Iata un asemenea exemplu:

„Once again, thank you for video-taping „Dharma & Greg” and freeze-framing on my vanity card. I’d like to take this opportunity to share with you some more of my beliefs. I believe I’ve spent my life expecting people to behave in a certain way. I believe that when they didn’t behave according to my expectations, I became angry, sad, confused and occasionally fearful. I believe these expectations are the reason I’ve been angry, sad, confused and occasionally fearful more than I care to admit. As a result, I now believe my expectations are the real problem. I believe that everyone has this very same problem, and they ought to start acting accordingly.”

Dupa cum vezi, este amuzant, inteligent si te pune pe ganduri. De acum incolo eu voi incerca sa spun lucruri amuzante, inteligente si care te pun pe ganduri. Rata de succes sunt sigura ca va fi supusa unor variatii considerabile. 😉

Ieri am iesit cu doua prietene si am fost intrebata urmatorul lucru: „Cum e sa fi terminat scoala?”. Este vorba despre doua prietene din scoala generala care una face cinci ani de arhitectura deci mai are un an de facultate iar cealalta a schimbat facultatile in anul trei si tocmai a terminat un an de bobocie la Oxford. Deci din grupul acesta de trei brave prietene care se cunosc de vreo 10 ani, eu sunt singura care a terminat facultatea.

Si nu prea am stiut ce sa le spun. „Well, am un job care imi place dar vreau sa fac si alte chestii, ca nu vreau sa ajung workaholic”

In mod paradoxal cand eram la scoala/facultate ma gandeam ca scoala trebuie sa fie pe primul loc in viata mea, pentru ca duh. Nu ajung nicaieri fara educatie sexuala. Dar acum, daca sunt intrebata, ezit sa spun ca jobul este pe primul loc, a se intelege cel mai important lucru din viata mea. Presupun ca are de-a face si cu faptul ca in vreme ce trebuie sa fie foarte prost/sarac/batut in cap rau de tot ca sa fii dat afara de la scoala… jobul ti-l poti pierde destul de usor si deci nu e foarte sanatos sa te agati de el cu disperare.

Dar asa cum am spus, am un job care-mi place foarte mult, pana acum mi-a permis sa evoluez si sa ma dezvolt ca o entitate sociala, profesionala si spirituala 🙂 so what’s holding me back? daca a mea cale spre implinire, fericire si nirvana pare a fi jobul?

Poate tocmai faptul ca viata dincolo de scoala este pretty complex stuff. Oamenii sunt pretty complex. Si nici un om nu poate fi definit de un singur lucru, fie el job, cetatenie, religie, sex sau daca-i place Batman sau Superman. 🙂 Fiecare dintre noi este un mic univers si ca atare toata energia noastra nu ar trebui canalizata intr-o singura directie pentru ca astfel ajungem sa stagnam. Call me crazy or „a damn hippie” dar consider ca persoanele cele mai implinite (profesionally speaking) nu sunt cele care fac un singur lucru si bine, ci sunt acele persoane care reusesc sa combine o viata profesionala cu mai multe activitati extra-profesionale. Daca poti sa canti, canta. Daca poti sa desenezi, deseneaza. Daca vrei sa crosetezi, croseteaza. Daca vrei sa ajuti copiii din Etiopia, send them some X-boxes.

Daca nu ai timp sa faci nimic altceva decat munca pe care trebuie sa o faci atunci sincera sa fiu, nu cred ca merita. Pentru ca you are more than your job si meriti sa ai timpul necesar pentru mai multe lucruri in viata ta in afara de slujba. Cel mai important este sa simti ca ai o viata cat ma bogata. La sfarsitul zilei o sa fii poate ceva mai obosit dar cand lumea te intreaba: „Cum e viata ta?” o sa ai ce sa le spui. 🙂

3 responses to “Vanity card #1: Ordinary life is pretty complex stuff

  1. Luna viitoare I’ll quit!

  2. In privinta ta chiar nu-mi fac griji. Tu ai o viata destul de bogata. Si mai si stii sa scrii pe deasupra. Lucky bastard. 🙂

Lasă un răspuns

